Priser

Priser i webbshopen är angivna i svenska kronor inklusive moms.

Antal varor kan ändras eftersom att försäljningen sker även i den fysiska butiken. Vi meddelar om detta till kunden via telefon eller e-post.

Fraktkostnad

Viktbaserad fraktkostnad.

Fraktkostnad är från 63 kr  beroende på totalvikt.

Andra fraktkostnader gäller för försendelse utanför Sverige. Kontakta oss för mer information angående fraktkostnad och fraktsätt utanför Sverige.

Ej uthämtade paket debiteras med 300 kr inklusive moms för hantering av returering.

Minimiorder

Ingen minimal gräns för order.

Leverans

Alla varor levereras med Postnord. Leveransen sker till närmaste utlämningsställe. Kontakta oss för ändringen av utlämningsstället.

Leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar from betalningen genomförts. Aviseringen sker via e-post. Köparen ansvarar för att lämna den korrekta e-postadressen och andra uppgifter som behandlas vid köpet. Köparen meddelar om felaktiga uppgifter omedelbart. Ändring av köparens uppgifter efter försändelsen kan göras för själkostnadspris (175 kr). Leveranstid för förbeställningsvaror är ca 2-3 veckor. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på speditören.

Alla försändelsen går att följa via Postnord.se eller appen Postnord.

Inom Bodens område kan varorna hemlevereras till beställningsadressen. Leveransen sker måndag-lördag. Beställning före 15.00 levereras samma dag. Beställning efter 15.00 levereras nästa arbetsdag. 

Ångerrätt

Ångerrätt gäller inte vid köp av livsmedel.

En del varor behöver inte returneras. Färskvaror såsom mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller intim- eller sanitetsprodukter, farliga ämnen, eller brandfarliga vätskor eller gaser. Andra exempel på produkter som inte behöver returneras är presentkort, nedladdningsbara programvaror samt vissa hälso- och kroppsvårdsprodukter. Ångerrätt gäller inte vid köp av livsmedel.

Om du av någon anledning inte är nöjd med produkten kan du kontakta oss via mail. Var vänlig och kontakta innan du returnerar några artiklar. Förklara varför är du inte nöjd med varor du har fått. Ange följande kontaktuppgifer: namn och efternamn, postadress och telefonnummer. Därefter skickar vi uppgifter för reklamation. 

Du kan returnera produkten inom 30 dagar från leverans. Produkten måste vara i nyskick. Om produkten är förstörd eller använd, kommer ingen återbetalning ske. Se till att bifoga kontaktinformation när du returnerar en produkt och ange spårningsnummer samt en kort beskrivning av vad ärendet gäller.

Snacksa-nu föreslår att du får ett kvitto och ett paket-ID för returen från leveransservice eftersom det gör det lättare att spåra paketet om det skulle behövas. Snacksa-nu kommer att göra en återbetalning om det är en giltig retur. Om du har betalat via faktura behöver vi ett bankkontonummer så att vi kan överföra pengarna. Det enklaste är om du skickar bankkontonumret till oss via e-post.

Formuläret för retureringen finner du här: https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2015-konsumentverket.pdf

För att kunna returnera din produkt behöver vi ett ett kvitto eller inköpsbevis. Var vänlig och skicka inte tillbaka produkten till tillverkaren. Skicka istället din produkt till: Snacksa-nu, Boden, 961 76, Kungsgatan 26 E, Sweden.

Du måste betala för dina egna fraktkostnader för produkter som du returnerar. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning, kommer kostnaden för returfrakten dras av från återbetalningen. Hur lång tid det tar innan du får en ny produkt beror på var du bor.

Om du inte har fått någon återbetalning ber vi dig först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag eftersom det ibland tar lite tid innan återbetalningen krediteras. Kontakta därefter din bank då det oftast tar lite tid innan återbetalningen görs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, ber vi dig kontakta oss på: info@snacksa-nu.se.

Återbetalning sker endast för varor till ordinarie pris - inte för reavaror.

Byten

Vi byter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut en artikel mot samma artikel, vill vi att du skickar e-post till: info@snacksa-nu.se och artikeln till: Snacksa-nu, Boden, 961 76, Kungsgatan 26 E, Sweden

Ej hämtat paket

Ej uthämtade paket debiteras med 300 kr inklusive moms för hantering av returering.

Vid avhämtningen skall paketet hämtar under den angivna tiden. Meddela säljaren i god tid om du fått förhinder att hämta paketet.

Reklamation

Om du av någon anledning inte är nöjd med produkten kan du kontakta oss via mail. Förklara varför är du inte nöjd med varor du har fått. Ange följande kontaktuppgifer: namn och efternamn, postadress och telefonnummer. Därefter skickar vi uppgifter reklamation.

Returering av varor sker på köparens bekostnad som debiteras med 300 kr inklusive moms. Fyll i formuläret för retureringen https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2015-konsumentverket.pdf

Beställning

Din beställning skickas senast nästa bankdagen efter betalningen kommit på företagets konto.

Bestälningen skickas till personer som har fyllt 18 år eller äldre.

Betalsätt

Priser i webbshopen är angivna i svenska kronor inklusive moms.

Antal varor kan ändras eftersom att försäljningen sker även i den fysiska butiken. Vi meddelar om detta till kunden via telefon eller e-post.

- Kortbetalning direkt

- Delbetalning

- Swishbetalning

- Faktura

KONTAKT

e-post: info@snacksa-nu.se

tel:  072-840-55-48

web: snacksa-nu.se

Postadress: Soldatgatan 17, 961 76 Boden.

Transportskada

Om paketet är skadat när du hämtar ut det, ska du anmäla detta direkt på plats hos postombudet.  Ta även bild på det skadade paketet.

Kontakta sedan Snacksa-Nu via e-post och förklara vad som hänt med ditt paket samt bifoga bilder. Vi tar sedan hand om skadeanmälan. Behåll det skadade godset samt emballaget till vi godkänt dokumentationen.

Skulle paketet vara totalskadat eller om det kan misstänkas att någon obehörig öppnat paketet, skall det ej hämtas ut. Kontakta då oss via mail och beskriv vad som hänt.

Följande typer av foton måste tas och bifogas till oss via mail. Utan dessa bilder kan transportskadan ej handläggas av oss.

  • Adresskortet i närbild (hela Adresskortet ska vara synligt och läsbart).
  • Försändelsen i sin helhet. Fotografera tre av lådans utvändiga sidor.
  • Försändelsen i sin helhet, motsatta kort- och långsida.
  • Är produkten emballerad i en låda skall den öppnas och fotograferas från ovan. Bilden skall vara tagen på distans så att man ser allt det invändiga förpackningsmaterialet.
  • Avlägsna delar av det invändiga förpackningsmaterialet, ta ytterligare en bild där produktens placering i lådan är synlig.
  • Fotografera lådan invändigt utan något innehåll med lådans samtliga insidor väl synliga.
  • Den skadade produkten i sin helhet.
  • Bild som påvisar vart på produkten som skadan/skadorna återfinns.
  • Närbild på skadan/skadorna.

GDPR

Denna policy avseende integritet och marknadsföring beskriver hur Snacksa-nu samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter.

1. Omfattning och samtycke.

1.1. Integritetspolicyn innehåller information om den personuppgiftsbehandling som Snacksa-nu utför. Den gäller då Snacksa-nu tillhandahåller tjänster och produkter i anslutning till köp, serviceärenden och övrig kontakt med Snacksa-nu, såsom besök på webbplats. Integritetspolicyn gäller även den behandling av personuppgifter som görs inom ramen för affärsverksamhet inom Snacksa-nu.

1.2. Personuppgifter är sådan information som kan identifiera dig som person, till exempel din e-postadress, din hemadress eller ditt telefonnummer. Vi behöver behandla dina personuppgifter i syfte att fullgöra våra åtaganden gentemot våra kunder. Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Använd inte Snacksa-nus webbplatser eller våra tjänster om du inte samtycker till hur vi behandlar personuppgifter i enlighet med denna integritetspolicy.

1.3. Snacksa-nu är personuppgiftsansvarig för Snacksa-nus behandling av dina personuppgifter  inom ramen för affärsverksamheten och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning. 

2. Personer vars uppgifter vi behandlar.

2.1. Vi måste samla in och behandla personnuppgifter om dig.  Detta behovs för att du ska kunna besöka vår webbplats, köpa våra varor eller tjänster eller kontakta oss för service eller information. Dina uppgifter om dig lagras så länge vi är skyldiga att lagra uppgifterna enligt tillämplig lag. Datauppgifter om dig som kund sparas i högst 24 månader efter det att du senast genomfört ett köp eller på annat sätt integrerat med Snacksa-nu.Vi samlar in och behandlar dina personnuppgifter för att:

- administrera, utveckla och leverera våra varor och tjänster samt tillhandahålla support;

- för att bokföra enligt bokföringslagen samt marknadsföra Snacksa-nu och våra varor och tjänster  genom post, e-post, telefon och SMS.

2.2. Om du inte vill att vi behandlar dina personuppgifter för direkt marknadsföring har du alltid rätt att invända mot sådan behandling genom att skicka ett mail till info@snacksa-nu.se. När har vi mottagit din invändning kommer vi att upphöra med att behandla personuppgifterna för sådant marknadsföringsändamål.

3. Vem lämnar vi ut personuppgifter till?

3.1. Vi säljer inte ut dina personuppgifter till tredje part om vi inte har ditt samtycke till det.

3.2. Personuppgifter kan vidare komma att lämnas ut av Snacksa-nu om det är nödvändigt för att följa gällande lagkrav eller krav från myndigheter, för att tillvarata Snacksa-nus rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier och andra säkerhets- eller tekniska problem.

3.3. Vår butik sköts av VismaSPS. De ger oss tillgång till e-handelsplattformen som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig. Dina uppgifter lagras hos VismaSPS i databaser och i Visma-applikationen. De lagrar dina data på en säker server bakom en brandvägg.

3.4. Om du väljer direktbetalning eller faktura-köp för att slutföra köpet kan tredje part komma att använda din kreditkortsinformation för detta ändamål.

3.5. I allmänhet kommer tredjepartsleverantörer som vi använder endast samla in, använda och lämna ut din information i den utsträckning som krävs för att de ska kunna leverera sina tjänster till oss. 

3.6. Vissa tredjepartsleverantörer, t.ex. de som arbetar med betalningar och betalningstransaktionen, har sina egna integritetspolicys för den information som vi måste lämna ut för att de ska kunna genomföra dina inköpsrelaterade transaktioner. För dessa leverantörer, rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicys så att du förstår på vilket sätt dessa leverantörer hanterar din personliga information. 

3.7. När du klickar på länkar i vår butik, kan de leda dig bort från vår webbplats. Vi är inte ansvariga för integritetspolicys på andra webbplatser och uppmanar dig att läsa dessa webbplatsers integritetspolicys. Tänk också på att vissa leverantörer kan ha sin verksamhet eller anläggningar i en annan jurisdiktion än antingen du eller oss. Det innebär att om du väljer att gå vidare med en transaktion som involverar en tredje part, kan din information omfattas av lagarna i den jurisdiktion där denna tredje part har sin verksamhet eller sina anläggningar. När du lämnar vår butiks webbplats eller omdirigeras till en tredje parts webbplats eller applikation, omfattas du inte längre av denna Integritetspolicy eller Användarvillkor för vår webbplats.

4. Skyddet av dina personuppgifter.

Dina personuppgifter som du lämnar till oss är skyddade och kan inte användas i andra ändamålssyften än vid hantering av köp. För att skydda din personliga information vidtar vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att den inte försvinner, missbrukas, nås, avslöjas, ändras eller förstörs. 

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om denna Integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill begära ett registerutdrag.

Ändringar av dessa försäljningsvillkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa Användarvillkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet.

Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de publicerats på webbplatsen.

Om vi gör väsentliga ändringar i den här policyn kommer vi att meddela dig här att policyn har uppdaterats, så att du vet vilken information vi samlar in, hur vi använder den, och under vilka omständigheter, om några, vi använder och/eller offentliggör den.

Om vår butik förvärvas eller slås samman med ett annat företag, kan dina uppgifter överföras till de nya ägarna så att vi kan fortsätta att sälja produkter till dig.

Totalsumma:
    Till kassan